مناسب ترین شامپوها برای موهای چرب

مناسب ترین شامپوها برای موهای چرب

 

امروزه وقت و زمان بزرگترین سرمایه هر فردی است،  اگر شما هم برای زمان خود ارزش قائل هستید و دست بر قضا موی چربی دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

اگر موهای چربی دارید و یا کسی از نزدیکان شما موی چرب دارد،  حتما متوجه این موضوع شده اید و یا تجربه کرده اید که تنها یک روز و یا حتی چند ساعت پس از استحمام،  موها به قدری چرب می شوند ، که گویی مدتهاست آنها شسته نشده اند.

چرا چربی موها در برخی افراد بیشتر است؟!

ژنتیک

غدد چربی روی پوست به طور طبیعی وظیفه محافظت از موها در برابر شکنندگی و آسیب های محیطی دارند.  در برخی افراد این غدد بیش از حد چربی ترشح می کنند، ر که علت اصلی آن ژنتیک است و در واقع جنس و ماهیت موی آنها چرب است.

عوامل محیطی

 عوامل محیطی نیز بی تاثیر نیستند،  اگر در شهر صنعتی و یا کلانشهر زندگی می کنید، حتماً با معضل آلودگی هوا آشنا هستید، وجود بیش از حد آلاینده‌ها در هوا، در شهرهای صنعتی ، یکی از عوامل چربی و آلودگی کف سر و موها می باشد.

استرس

زندگی مدرن برای همه مردم دنیا ، اگر آسایش را به ارمغان آورده،  اما در کنار آسایش ، استرس را نیز به همراه داشته است.  استرس یکی از عواملی است که چربی موها را تشدید می‌کند،  چرا که بر هورمون آندروژن( کنترل کننده چربی پوست و مو ) تاثیر گذار است.

استفاده نادرست از محصولات مراقبتی

اگر از ماسک داخل حمام و یا نرم‌کننده استفاده می کنید، باید حتما توجه داشته باشید که این محصولات را فقط به نوک ساقه موها بزنید. شستشوی زیاد و روزانه موها ، خود عامل چربی سر است.  چرا که با این کار چربی طبیعی پوست سر را از بین میبرید و غددچربی را مجبور به ترشح بیش از حد میکنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از چربی بیش از حد مو

حال که دلایل چربی موها را می‌دانید، حتما متوجه شده اید که یکسری عوامل ، مثل جغرافیای زندگی شما ، خارج از کنترل شما هستند،  اما نگران نباشید شما با یک راه ساده میتوانید از چربی موی سرخود جلوگیری کنید، فقط کافی است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

اولین و مهمترین و ساده ترین راه حل انتخاب آگاهانه شامپو میباشد. یک شامپو مخصوص موهای شما با ترکیبات موثر، نتیجه بسیار عالی به همراه دارد.

انتخاب بهترین و با کیفیت ترین ترکیبات برای شامپو مخصوص موهای چرب

برای خرید بهترین شامپو،  برای موهای چرب حتماً باید به ترکیبات و برچسب های روی شامپو دقت کنید. توجه داشته باشید که شرکت سازنده حتما برچسب شامپو مخصوص موهای چرب و یا Greasy hair و یا for oily hair را قید کرده باشد. دقت کنید که در ترکیبات شامپو مرطوب کننده و یا نرم کننده وجود نداشته باشد.

انتخاب شامپوهایی که دارای سیلیکون هستند، نیز برای موهای چرب مناسب نیست،  چرا که این ماده باعث می شود ترشح چربی موها افزایش یابد. توجه داشته باشید به طور کلی باید تمام نیازهای موهای تان را در نظر بگیرید و سپس بهترین شامپو برای موهای چرب را انتخاب کنید . به عنوان مثال برخی شامپوها علاوه بر تعدیل چربی مو باعث کاهش ریزش آن هم می‌شوند.

در ادامه بهترین شامپوهای چرب را معرفی می کنیم.  توجه داشته باشید که تنها با چند بار استفاده از این شامپوها ، چربی سر کاملا کنترل نمی شود،  به ویژه اگر کف سر شما ذاتا  چربی بیشتری تولید می‌کند و چربی موها متاثر از عوامل محیطی و هورمونی نیست،  پیشنهاد می کنیم از این محصولات به طور مداوم برای مراقبت از موهای تان استفاده کنید.

شامپو موی چرب درمالیست

شامپو موی چرب درمالیست با بهره بری از مواد موثره و ضد چربی نظیر: روغن جوانه گندم،  روغن درخت چای،  عصاره پوست لیمو ترش، گلیسیرین، ویتامین B۵ ، آلوئه ورا و مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان جهت رفع و درمان چربی پوست سر و همچنین چربی مو بسیار موثر و کارآمد است. این شامپو فاقد سولفات و ترکیبات خشن می باشد . شامپو موی چرب درمالیست ، ترشح چربی را کنترل میکند ، PH پوست سر را تنظیم می کند ، باعث استحکام ساقه و تقویت موها میشود، در تقویت فولیکول مو بسیار موثر است.  ضد خارش و ضد التهاب است ، ضخامت موها را بیشتر می‌کند و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی برای موها می باشد.

شامپو موی چرب بایوریچ

شامپو موی چرب بایوریچ، مناسب موهای چرب و کف سر چرب است . این شامپو با کنترل ترشح چربی کف سر از تجمع چربی اطراف فولیکول مو ها جلوگیری می کند و مانع از سست شدن تار موها و ریزش آنها می شود.  این شامپو دارای ترکیبات ضد عفونی‌کننده و ضد قارچ است،  که به رفع خارش کف سر نیز کمک می نماید.  شامپو موی چرب بایوریچ فاقد سولفات است. این شامپو حاوی مریم گلی است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و به رشد موها کمک میکند. بابونه موجود در این شامپو یک ضد عفونی کننده است و فولیکول های مو را از آلودگی ها و چربی های مسدود کننده رها می کند.  وجود عصاره درخت چای ، از تجمع چربی جلوگیری می کند و به درخشش موها کمک می کند،  همچنین از ریزش موها جلوگیری می‌کند.  پروتئین هیدرولیز شده گندم موجود در این شامپو به حفظ رطوبت و حجیم کردن موها کمک میکند . این شامپو حاوی زماری است که باعث تقویت و درمان موها میشود، همچنین رزماری از ریزش موها جلوگیری می کند. شامپو موی چرب بایوریچ قابل استفاده روزانه میباشد.

شامپو  موی چرب درمالاین

شامپوی موی چرب درمالاین، حاوی پروتئین هیدرولیز شده مخمر، مخلوطی از ویتامین های گروه ب (B3,B5,B6,B7)، روغن درخت چای و عصاره های چای سبز، گزنه و گل ختمی می باشد، که ترشح بیش از حد چربی را کنترل،  و فرآیند چرب شدن مو را به تاخیر می اندازد. شامپو موی چرب درمالاین چربی موی سر را متعادل میکند و باعث درخشندگی موها می شود.

نظر خود را بنویسید