ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو

ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو

ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو

 

خانم ها عاشق تغییرات هستند .حالا این تغییرات چه در دکوراسیون خانه باشد و یا اقدام در جهت زیبایی.یکی از این تغییرات پرطرفدار بین خانم ها رنگ کردن مو است،  که تغییر زیادی هم در چهره ایجاد میکند. اگر تصمیم گرفته اید که خودتان در منزل موهای خود را رنگ کنید باید باید از یک سری قوانین پیروی کنید و همچنین نیازمند یکسری اطلاعات اولیه می باشید تا بتوانید از زرد شدن موهای خود جلوگیری کنید .  اگر این مطلب  را زمانی می خوانید که پس از رنگ کردن موی شما زرد و نارنجی شده باز هم خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا رفله های مزاحم را از روی موی خود پاک کنید.

چرا موهایم زرد شده؟!

تنوع موهای انسان ها در قاره های مختلف جهان بسیار بالااست ، از موهای بلوند تا تیره، دلایل مختلفی در این زمینه دخیل بوده است از جمله شرایط آب و هوایی نقاط مختلف جهان و همچنین تغذیه. همین تنوع رنگ مو سبب تنوع پایه رنگ مو نیز می‌شود و در واقع نژادهای مختلف رنگدانه های متفاوتی دارند . ما ایرانی‌ها عمدتاً رنگ موی تیره داریم و پایه رنگ مویی ما معمولاً بین ۱ تا ۵ است.

پایه رنگ مو چه اهمیتی دارد؟!

وقتی  رنگ خیلی روشن یا دکلره استفاده می کنید،  چون پایه رنگ مو تیره است،  تمایل بیشتری به رنگهای قرمز،  زرد و یا نارنجی دارد و به همین دلیل است که پس از چند بار شستشوی موها، رفله های مزاحم ظاهر می‌شوند.

 

راه های پیشگیری از زرد شدن موها

بسیاری از بانوان از رنگ زرد نارنجی و قرمز موهای دکلره شده  خود ناراحت بوده و به دنبال رفع این تناژهای مزاحم هستند. 

پودر دکلره

پودر دکلره با رنگ های گوناگون در بازار عرضه می‌شود.  هر یک از رنگ‌های دکلره برای خنثی کردن طیف های رنگ های ناخوشایندی که روی موها ایجاد می شود کاربرد دارد.  مثلاً دکلره رنگ بنفش برای خنثی کردن زردی مو مناسب است،  رنگ سبز برای قرمزی و  آبی برای رفع رفله های نارنجی مناسب است.  نکته دیگر اینکه، باید از پودر دکلره و یا دکو کرم با کیفیت استفاده کنید.

شامپو

برای پیشگیری و یا رفع زردی مو بهتر است از شامپوهای با سولفات زیر ۲ درصد استفاده کنید.  شامپو هایی که بیش از ۲ درصد سولفات دارند به موها آسیب می رسانند و در اثر استفاده مداوم موها حالت کدر و زردی به خود می‌گیرند.

نحوه دوش گرفتن با موهای تازه دکلره شده

برای جلوگیری از زردی موی دکلره شده با آب سرد دوش بگیرید شاید استفاده از دوش آب سرد برای همه ما کمی سخت باشد. اما بهتر است بدانید که شستشوی مو با آب خنک موجب حفظ رنگ روشن مو‌های شما می‌شود. آبکشی مو با آب خنک از خشکی بیش از اندازه جلوگیری می‌کند و شفافیت بیشتری به مو‌ها می‌بخشد. از طرف دیگر دوش آب سرد از زردی مو بعد از دکلره نیز جلوگیری می‌کند.

کلر باعث زردی مو میشود

برای جلوگیری از زردی مو بعد از دکلره از مو‌های خود در برابر کلر محافظت کنید کلر به شدت برای مو‌ها مضر است و موجب خشک و شکننده شدن مو‌ها می‌گردد. از طرف دیگر طبیعی است که هر چقدر مو‌ها بیشتر آسیب ببیند رنگ آن نیز کدرتر خواهد شد برای محافظت از مو  در برابر  کلر بهتر است، در استخر حتماً از کلاه استفاده کنید و یا بعد از شنا در استخر بلافاصله موهای  خود را با شامپو سولفات پایین شستشو دهید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

نور آفتاب

 قرار گرفتن مو‌های دکلره شده در برابر اشعه نور آفتاب می‌تواند رنگ مو‌های شما را تغییر دهد.  زمانی که مو‌های دکلره شده در برابر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، رگه‌هایی از رنگ زرد و نارنجی در آن پیدا خواهد شد؛ بنابراین بهتر است اگر قصد بیرون رفتن در آفتاب را دارید، حتماً از یک کلاه یا روسری  و یا همچنین ضدآفتاب های مخصوص مو ، به عنوان محافظ مو‌ها استفاده کنید. نور آفتاب هم می‌تواند مو‌های دکلره شده شما را متمایل به زرد می‌کند و هم رنگ مو‌های تیره شما را نیز به نارنجی و کمرنگ شدن سوق دهد.

تکرار دکلره

برای گرفتن زردی موی دکلره می‌توانید موهایتان را دوباره دکلره کنید.  یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره کردن، دکلره مجدد مو‌ها است. هر چند که این روش ممکن است به مو‌های شما آسیب وارد کند و خود ما این روش را پیشنهاد نمیدهیم. اما راهکاری مؤثر برای از بین بردن زردی مو‌ها محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که برای رفع زردی مو بعد از دکلره باید حداقل یک هفته بعد از انجام دکلره اول موهایتان را مجدداً دکلره نمایید.

 

برای رفع زردی مو چه باید کرد؟

واریاسیون

از واریاسیون های بنفش برای از بین بردن زردی رنگ مو،  واریاسیون های آبی برای از بین بردن نارنجی و سبز برای از بین بردن قرمز می توانید استفاده کنید.  نکته‌ای که باید توجه داشته باشید میزان استفاده از  واریاسیون است، که نباید بیش از حد استفاده کنید.  واریاسیون را با توجه به حجم موی خود با اکسیدان ترکیب کنید توجه داشته باشید واریاسیون موجب تیره شدن موها می‌شود،  واریاسیون  را باید به میزان کمی در رنگ موی خود استفاده کنید. واریاسیون برای رفله گیری و رنگساژ  نیز مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا رنگساژ با اکسیدان ۶ درصد انجام می شود به دلیل اینکه واریاسیون رنگ خالص می باشد باید میزان اکسیدان سه برابر واریاسیون باشد.

سیلیکون

سعی کنید از شامپو و ماسک های فاقد سیلیکون استفاده کنید چون استفاده مداوم از فرمولاسیون سیلیکون به مرور موها را کدر و مات می کند .

تیره کردن رنگ مو 

این روش برای آن دسته از افرادی است که به طور کل از روشن کردن موهای خود پشیمان شده و به دنبال راه فرار از آنها هستند.  استفاده از یک رنگ تیره در طیف طبیعی می تواند چاره مناسبی باشد.

شامپو ضد زردی 

یکی از راه های بسیار موثر، آسان  و بی دردسر استفاده از شامپو بنفش ( شامپوی ضد زردی)  است شامپوهای ضد زردی را باید بلافاصله بعد از دکلره کردن جایگزین شامپوی خود کرده و به طور مرتب و روزانه تا از بین رفتن مشکل زردی موهای تان از آن استفاده کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید