تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

امروزه داشتن پوستی سالم به اعتماد به نفس ما کمک بسیار میکند. برای رسیدن به پوستی سالم و شاداب نیازمند یک روتین  حرفه ای و کامل پوستی هستیم، استفاده از تونر یکی از مراحل مهم و کاربردی در روتین پوستی است. تونر ها محصولاتی هستند برای تنظیم PH پوست صورت. همچنین یک تونر خوب آخرین آلودگی ها را از روی پوست پاک کرده و پوست را برای دریافت محصولات مراقبتی بعدی روتین(سرم آبرسان،مرطوب کننده،ضد چروک و....) آماده می‌کند و به جذب محصولاتی که پس از تونر استفاده می شود،  کمک بسیاری می کند.

تونر ها فراورده هایی هستند که پس از تمیز کردن پوست توسط شوینده ها استفاده می شوند و باعث پاکسازی پوست از بازمانده آلودگیها ،مواد آرایشی و سموم میشوند.

از جمله خواص تونر برای پوست:

تنظیم PHپوست آبرسانی و تنظیم رطوبت پوست

کمک به بستن منافذ پوست

کنترل چربی پوست

 

استفاده از تونر چه کمکی به پوست ما میکند؟!

تونر یا تونیک مزایای بسیاری برای پوست دارد از جمله مزایای استفاده از تونر برای پوست به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

1.تنظیم PHپوست: پوست ما به طور طبیعی حالت اسیدی دارد در طی روز به دلایل مختلف از جمله استفاده از شوینده صورت نامناسب، حالت تعادل پوست ممکن است به هم بخورد، هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پوست به زمان زیادی برای برگشت به حالت عادی نیاز دارد، اما استفاده از یک تونر مناسب پوست صورت می‌تواند به تسریع این تعادل کمک بسیاری کند.

2.بسته شدن منافذ باز پوست: استفاده از تونر باعث از بین رفتن چربی های اضافی پوست می شود و همین امر به مرور زمان به جمع شدن منافذ پوست کمک زیادی می‌کند.

3.شادابی پوست: استفاده از تونر باعث می‌شود تا هیچ آلودگی روی پوست باقی نماند و منافذ به طور کامل تمیز شوند، این امر باعث می‌شود، پوست صورت احیا و در نتیجه شاداب و شفاف شود.

 

چه زمانی باید از تونر استفاده کنید؟!آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت خود را بشوریم؟!

در یک روتین پوستی ما از چند محصول استفاده میکنیم، که ترتیب استفاده از این محصولات بسیار مهم است، مراحل یک روتین پوستی عبارتند از:

1.میسلار واتر یا پاک کننده آرایش: مقداری از میسلار واتر را روی پد مخصوص ریخته و تمام آرایش صورت و چشم را پاک میکنیم.

2.شوینده مخصوص پوست صورت: پس از پاک کردن آرایش، مقداری از شوینده را به پوست می‌زنیم و سپس آبکشی میکنیم.

3.تونر مخصوص پوست صورت: پس از شستشو صورت، تونر را روی پد مخصوص میریزیم و پد را به تمام صورت و گردن به جز دورچشم می‌کشیم، برای زدن تونر از انگشت ها هم میتوانید استفاده کنید.بعد از استفاده از تونر نباید پوست را شستشو دهید.

4.آبرسان یا مرطوب کننده : بعد از تونر مرطوب کننده یا آبرسان را به تمام صورت و گردن میزنیم و تا جذب آن، ماساژ میدهیم.

5.دورچشم: با انگشت و حرکات آرام ضربه ای، روی استخوان اطراف دورچشم می‌زنیم.

6.ضدآفتاب:در طی روز حتما از ضد آفتاب استفاده کنید،اگر در معرض مستقیم آفتاب هستید، هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید.یک ضدآفتاب خوب از پیر شدن پوست شما جلوگیری میکند.برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب به مقاله چگونه یک ضدآفتاب خوب بخرم مراجعه کنید.

 

 

تونر برای چه نوع پوستی لازم است؟!

با توجه به تحقیقات صورت گرفته تونر برای انواع پوست مناسب است، برای پوست های چرب وظیفه کنترل چربی، ضد آکنه بودن و همچنین جمع کردن منافذ باز پوست، را دارد و همچنین برای پوست های خشک وظیفه حفظ رطوبت و جلوگیری از التهاب و شفافیت پوست را دارد. در واقع امروزه تونر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است..

نظر خود را بنویسید